Campagne acute zorg

Wanneer heb je welke acute zorg nodig? Wat kun je het beste doen? En wanneer neem je contact op met de huisartsenspoedpost?

U komt deze posters vaker tegen. Met advies en tips wat u het beste kunt doen in geval van spoed. 

Druk op de spoedzorg

De spoedzorg heeft het erg druk. Dat komt omdat veel mensen 112 of de huisartsenspoedpost bellen. Dit is niet altijd nodig. Telefoonlijnen raken daardoor overbelast. Het duurt langer voordat mensen goed worden geholpen. Wij willen iedereen de best mogelijke zorg blijven geven. Daar kunt u bij helpen.

U maakt de juiste keuze bij 'spoed'

Als er een situatie van ‘spoed’ ontstaat wordt vaak gelijk de huisarts of de  huisartsenspoedpost gebeld. Dat is niet altijd nodig. U kunt namelijk heel makkelijk online informatie terugvinden op bijvoorbeeld thuisarts.nl. Of u wacht tot de volgende werkdag om een afspraak te maken bij uw eigen huisarts.

Bekijk de animatie

Bereid u goed voor

In het geval van spoed heeft u snel de juiste zorg nodig. Daarom is het belangrijk om te weten wanneer, hoe en met wie u contact opneemt. Om u daarbij te helpen is er een simpel stappenplan. Als iedereen dit stappenplan volgt, vermindert de druk op de spoedzorg. Zo zorgen we samen dat iedereen op tijd de juiste zorg krijgt. 

Stappenplan acute zorg